onsdag 7 oktober 2009

Hurra hurra hurra!!!

Idag fyller min älskade Mio 5 år.
Grattis till dig mitt hjärta!
Eller som det lät härom dagen:


Jag: Kom nu lille vän!
Mio: Eeh, du menar Hjärtat va?
Jag: Ja, ursäkta, kom nu hjärtat!


När Leon och Mio kramades och sa god natt
till varandra vid läggdags lät det såhär:


Leon: Grattis i överskott Mio!


De säger så mycket roliga kommentarer hela tiden som jag tänker att jag måste skriva upp, men glömmer hela tiden. Måste skaffa mig en liten bok att ha nära till hands och skriva upp det genast när jag hör dem. 5 min senare är det kört.


När man fyller år hemma hos oss så har man "Bestämdag" och får bestämma vad hela familjen ska hitta på för nåt kul och vad vi ska äta. Kalas och städning tar vi en annan dag för att det ska bli en mysig dag utan stress och tjat som det lätt blir annars. Vi försöker vara lediga hela dagen så gott det är möjligt. Mio har bestämt bio och pannkakor imorgon. Men först paket förstås!


Hoppas ni får en mysig dag ni med!

Kram

~Miomamman~
Tillägg: Det är torsdag den 8 oktober Mio fyller år. Inte 7 okt.

1 kommentar: