tisdag 9 juni 2009

Den blomstertid nu kommer

Jag tog en liten sväng i trädgården igår kväll. Det växer så det knakar i rabatterna just nu och det är så himla vackert. Fångade några skönheter på bild som jag visar här. Vet faktiskt inte varför bilderna blev så gryniga...borde kanske läsa instruktionsboken till kameran nån dag. Men finns det något tråkigare? Nej, inte mycket i alla fall.



Rosen Nevada ovan.





Min favoritros Chloris ovan.
Älskar att blanda mörka växter tillsammans med rosa. I bakgrunden skymtar en blodfläder. Någon mer som tycker att de luktar riskaka när man rör vid dem? Tycker faktiskt att det luktar ganska illa.



Akleja ovan.




På torsdag är det skolavslutning här på orten. Hoppas vi får riktigt fint väder så vi kan sitta ute och äta jordgubbstårta efteråt och sedan roa oss på Liseberg. Ser fram emot en härlig dag med glada barn.
Kram, Annica


2 kommentarer:

  1. Riskaka??? Det låter spännande, jag har inga såna själv. Blommor alltså, inte riskakor. Däremot tycker jag att kantnepetan doftar coca-cola. Vilka jättehärliga bilder du visar, tycker att de är fina när de inte är helt perfekta också. /Jenny Ps. Min sambo fäste armeringsmatten vid stolpar genom att bara slå i spikar i stolparna som han sen böjde runt järnen. Lätt som en plätt, eller hur? *host host*

    SvaraRadera
  2. Behövde lite andrum,vad passar bättre än din blogg?
    Mycket vackra bilder o trevlig läsning...återkommer!

    SvaraRadera