söndag 28 juni 2009

En titt i min trädgård

Kom inte och säg att jag inte sliter i min trädgård. Här har ni bildbevis.
I förrgår lånade vi grannens skottkärra. "Hon märker inte om vi lånar den, hon är ju aldrig hemma ändå." Bha! Punka såklart och grannen kom självfallet hem. Spaden fick känna på mina starka muskler och gick av. Nu går jag under namnet Starka mamman och Mio är Starka mannen.

Just nu roar jag mig i värmeböljan med att byta ut jorden i den stora rabatten på framsidan. Sand, stenar och lera...Jo jag tackar. Inte konstigt att spaden gick av.

Rosa Mundi får stanna kvar i rabatten.


Venusta Pendula växer och blommar så det knakar i en annan rabatt.


Frau Raubritter har börjat komma igång i hångelhörnan.

Älskar min ljusrosa pion.

Den här pionen är inte så himla dum den heller.


Tror detta är en Awakening ovan...


...och detta ska nog vara en Drottningen av Danmark.

Bilderna ska vara klickbara och bli större.










3 kommentarer:

  1. Milda makter vilka fina blommor! Jag är sååå svag för rosa blommor, särskilt ljusrosa. /Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Vilken vacker blogg du har.
    Så underbara kort på rosor och pioner.

    Sommarhälsningar
    Cina

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas att 8 års kalaset blir lika lyckat som vårat. lycka till.
    vilka underbara rosor du har, jag ska fota mina någon dag med.
    kram heidi

    SvaraRadera