onsdag 6 maj 2009

Snälla tomten

Jag har fyndat några saker på loppis som jag har målat, och jag har shoppat lite nytt. Men tyvärr så har jag inte haft möjlighet att fota det ännu. Ska försöka göra det imorgon, om det inte är trist väder. Men håll ut gott folk!


Bild från The Vintage Moth.


Så länge visar jag vad jag gärna skulle vilja ha just nu...



En sådan här söt Liv lampa designad av Jonas Bohlin för ca 4500 kr. Nja, jag ska försöka göra en själv faktiskt. Sparar nog en slant på det. Visst är den bedårande?!



Jag har alltid tyckt att balettskor är så vackra. Hmmm... ser ett visst samband med bilden ovan nu. Man skulle ju helt klart kunna tro att jag velat bli balettdansös som liten, men faktum är att jag inte haft drömmar om det. Men visst är det tjusigt att titta på. Jag dansar aldrig nykter, och det hade väl varit en syn med en berusad ragglandes balettdansös. Mullig dessutom. Ha ha ha... Nä, jag överlåter det till de som kan. Jag är nöjd om jag får tag på ett par begagnade rosa skor med sidenband.


Jag är alldeles kär i det här skåpet från Möbelgrossen. Det är ju sååå fint!! Men faktum är att jag inte har någonstans att ställa det. Vi har så få väggar att ställa det emot. Funderar nästan på att flytta till ett större hus för att kunna ha det i min ägo. Det blir ett dyyyrt skåp.

Min klematis Royal velours som klättrar i ett gammalt fönster i trädgården.

Jag letar nästan dagligen efter ett vackert månbord och ett gammalt skrivbord med svarvade ben på Blocket, men än har jag inte haft nån tur med det. Så om det är någon läsare som har någon sådan möbel över, hör av er!! Ja just det, stora gamla spröjsade fönster är också välkomna hem till mig!!! Det gör inget om det inte finns glas i. Jag ska ha dem som spaljé till blommorna i trädgården.

Ha det bra och krama varann i trafiken!

Kram, Annica







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar