fredag 22 maj 2009

Livet på landet

I onsdags hälsade jag och barnen på en gammal jobbarkompis som bor en timme bort, låååångt ut i urskogen. Eller väldigt nära i alla fall. Naturligtvis körde jag lite fel, som jag alltid gör första gången jag besöker någon. Leon började bli lite rädd för att vi skulle bli anfallna av älgar, så vi vände - och hittade rätt. Så L med familj bor 3 min ifrån Det Läskiga Älg Området.

Barnen fick åka med en traktor för första gången. Det var en hit, men lite läskigt tyckte Mio, så storebror höll om honom hårt. Duktig Leon!

L´s familj har några får som betar av marken omkring deras hus. De var lite skygga dock, och ville inte bli klappade. Får No 519 var lite kelig dock.

Bä bä vita lamm... (...eller svarta lamm...)
Tack för besöket L! Det var jättemysigt. Hoppas vi ses snart igen!

Igår hälsade familjen S/N på hemma hos oss. Vi lyckas alltid få fint väder när vi träffas och igår var inget undantag. Det blev grillpremiär för i år och vi hade jättetrevligt tillsammans. Barnen har alltid så kul ihop, som ni kan se på bilden ovan. Grattis E (lejonet) som fyller 3 år idag!

Imorgon ska vi iväg på middag hos nygamla vänner och på söndag väntar en överraskning till barnen. En händelserik vecka!

Trevlig helg!!

Kram, Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar